Instagram bedriftsprofil

Slik får du en bedriftsprofil på Instagram

Bruker du Instagram for firmaet ditt?

Da vil jeg anbefale deg å gjøre den om til en bedriftsprofil. Du vil da få tilgang til flere funksjoner som er veldig nyttige.

Les videre for å finne ut hvordan du kan gjøre om kontoen din til en bedriftsprofil og lære mer om hva du får tilgang til.

 

# 1: Logg på Facebookbrukeren din hvor du også har admintilgang til Facebooksiden din. Logg deretter på Instagrambrukeren din. Klikk  på brukeren (ikonet som ser ut som en person) din nede til høyre.

 

#2: Klikk på hjulet (innstillinger) oppe til høyre. (Markert på bildet nedenfor).

Instagram bedriftsprofil

Instagram bedriftsprofil

 

 

#3: Scroll nedover til du får opp “Bytt til bedriftsprofil”. (Hvis du ikke får opp denne muligheten, sjekk at du har oppdatert til siste versjon av Instagram.) Klikk på “Bytt til bedriftsprofil”.

Instagram bedriftsprofil

Instagram bedriftsprofil

 

#4: Klikk på fortsett for å koble mot Facebooksiden din. Herfra vil du også opp informasjon som forteller deg om bedriftsprofilen. Du kan legge til/fjerne telefonnummer, epost og adresse. Når Instagram har koblet profilen din mot Facebooksiden din vil overgangen være fullført, gratulerer du har nå en bedriftsprofil på Instagram.

Instagram bedriftsprofil

Instagram bedriftsprofil

 

Fra postene dine fremover kan du lære hva som engasjerer følgerne dine.  For å lære mer om postene dine, klikk oppe til høyre ved siden av hjulet, der ser du en graf. Klikk på grafen for å komme til Instagraminnsikt. Det vil ikke vises noe informasjon her før du har postet noen poster etter overgangen til bedriftsprofil. Du vil få opp informasjon som rekkevidde, engasjement og enda mer om postene dine. Du kan også finne informasjon om følgerne dine som kjønn, alder, bosted og når på døgnet de er pålogget.

Har du satt opp bedriftsprofilen på Instagram? Hvilken funksjon/informasjon fra Instagraminnsikt synes du er mest nyttig?

  • innholdskalendermal for 2017Gratis innholdskalender for planlegging av innhold på Facebook for 201721.12.2016 - 08.05

    Kanskje har du satt deg et mål om at du skal bli bedre på planlegging av innhold og måling av hva som fungerer? Da kan denne gratis malen hjelpe deg i gang. Her får du en helt gratis publiseringsplan / innholdskalender tilpasset Facebook for 2017.  Da kan denne publiseringsplanen hjelpe deg i gang. Det vi […]

  • Instagram bedriftsprofilSlik får du en bedriftsprofil på Instagram26.09.2016 - 19.38

    Bruker du Instagram for firmaet ditt? Da vil jeg anbefale deg å gjøre den om til en bedriftsprofil. Du vil da få tilgang til flere funksjoner som er veldig nyttige. Les videre for å finne ut hvordan du kan gjøre om kontoen din til en bedriftsprofil og lære mer om hva du får tilgang til. […]

  • Slik kan du måle trafikken fra FacebookSlik kan du måle trafikk og salg fra hvert eneste innlegg du poster på Facebook gratis!04.11.2015 - 08.19

    Vet du hvilken sosial kanal som gir deg mest trafikk og salg? Klikk deg inn her for å lære hvordan du kan finne ut hva som gir deg mest trafikk og salg – helt gratis.   Slik gjør du for å måle nøyaktig trafikk og salg fra det enkelte innlegget du poster på f.eks Facebook. […]

  • Vegg som er annonseblokkertHvordan annonsører kan omgå annonseblokkerere09.07.2015 - 12.20

    Når Apple hadde sin siste presentasjon, ble det ikke i nevneverdig grad nevnt at Apple vil la mobilbrukere bruke annonseblokkerere i Safaribrowsere. Men her finnes det et faresignal for annonsører. Her kan du få vite litt om hvordan annonsører kan omgå annonseblokkerere. Dypt inne i utviklerdokumentasjonen som ble presentert, ligger kanskje den viktigste delen av alle for de […]

  • Statistikker kjøp sosiale medier18 statistikker som beviser at sosiale medier påvirker kjøpsavgjørelsen!09.06.2015 - 13.36

    Sannsynligheten for kjøp er 71% større når noe er henvist til fra sosiale medier. (Hubspot) Ut av de 53% av forbrukerne som sier de bruker Twitter til å anbefale firmaer eller produkter i tweetene sine, sier 48% at de har handlet produktet eller tjenesten. (SproutSocial) Twitter er kanal nummer én til å påvirke kjøpsbeslutningen av elektronikkprodukter.(Mashable) 15 100 000 […]

Legg igjen en kommentar

Har du en mening om denne posten?
Vi vil veldig gjerne høre den.

Legg igjen en kommentar

E-postadressen din vil ikke bli publisert Required fields are marked *

2 svar
  1. Andrew says:

    From your records ahead you can learn what engages your followers. To learn more about your records, click the upper right corner next to the wheel, where you see a graph. Quite useful tool to write my essay today. You’ll get information such as range, commitment and even more about your records.

    Svar