Statistikker kjøp sosiale medier

18 statistikker som beviser at sosiale medier påvirker kjøpsavgjørelsen!

  1. Sannsynligheten for kjøp er 71% større når noe er henvist til fra sosiale medier. (Hubspot)
  2. Ut av de 53% av forbrukerne som sier de bruker Twitter til å anbefale firmaer eller produkter i tweetene sine, sier 48% at de har handlet produktet eller tjenesten. (SproutSocial)
  3. Twitter er kanal nummer én til å påvirke kjøpsbeslutningen av elektronikkprodukter.(Mashable)
  4. 15 100 000 forbrukere går til sosiale mediekanaler før de bestemmer seg for å kjøpe. (Knowledge Networks)
  5. 49% av forbrukerne bruker Facebook til å søke etter restauranter. (Mashable)
  6. 74% av forbrukerne stoler på sosiale nettverk til å foreta en kjøpsbeslutning. (SproutSocial)
  7. 58% av Facebookbrukerne forventer tilbud, arrangementer og kampanjer når de liker en side. (Hubspot)
  8. Facebook er den mest effektive plattformen for å få forbrukerne til å snakke om produkter. (SproutSocial)
  9. Facebook er den største kanalen for innflytelse på kjøp av babyprodukter. (Mashable)
  10. 79% av forbrukerne liker en Facebookside fordi man får tilbud og fordeler. (Forbes)
  11. 44% av forbrukere som skal handle bil samler informasjon om bilen på forum.  (Mashable)
  12. 38 000 000 mennesker fra 13 til 80 år i USA sier kjøpsbeslutningen deres blir påvirket av sosiale medier. (Knowledge Networks)
  13. 81% av forbrukerne i USA indikerer at venners poster på sosiale medier direkte virker inn på kjøpsbeslutningen deres. (Forbes)
  14. 32.5% av kvinner sier de blir påvirket av spesielle tilbud på Facebook mot 29% på Twitter. (Business2Community)
  15. 78% av respondentene sier at bedriftenes poster i sosiale medier påvirker kjøpsbeslutningen deres. (Forbes)
  16. Mødre vil med 45% større sannsynlighet enn andre kvinner si at hun handlet noe etter en anbefaling i sosiale medier. (MarketingProfs)
  17. 70% av online aktive voksne på sosiale medier handler på nett. (Nielsen)
  18. 44% av aktive kvinner på sosiale medier, sier de stoler på favorittblogger slik at den påvirker kjøpsbeslutningen.  (Business2Community)

Hvilke resultater har bruken av sosiale medier vist din bedrift? Tror du det påvirker kjøpsbeslutningen?

Del tankene dine her.

  • innholdskalendermal for 2017Gratis innholdskalender for planlegging av innhold på Facebook for 201721.12.2016 - 08.05

    Kanskje har du satt deg et mål om at du skal bli bedre på planlegging av innhold og måling av hva som fungerer? Da kan denne gratis malen hjelpe deg i gang. Her får du en helt gratis publiseringsplan / innholdskalender tilpasset Facebook for 2017.  Da kan denne publiseringsplanen hjelpe deg i gang. Det vi […]

  • Instagram bedriftsprofilSlik får du en bedriftsprofil på Instagram26.09.2016 - 19.38

    Bruker du Instagram for firmaet ditt? Da vil jeg anbefale deg å gjøre den om til en bedriftsprofil. Du vil da få tilgang til flere funksjoner som er veldig nyttige. Les videre for å finne ut hvordan du kan gjøre om kontoen din til en bedriftsprofil og lære mer om hva du får tilgang til. […]

  • Slik kan du måle trafikken fra FacebookSlik kan du måle trafikk og salg fra hvert eneste innlegg du poster på Facebook gratis!04.11.2015 - 08.19

    Vet du hvilken sosial kanal som gir deg mest trafikk og salg? Klikk deg inn her for å lære hvordan du kan finne ut hva som gir deg mest trafikk og salg – helt gratis.   Slik gjør du for å måle nøyaktig trafikk og salg fra det enkelte innlegget du poster på f.eks Facebook. […]

  • Vegg som er annonseblokkertHvordan annonsører kan omgå annonseblokkerere09.07.2015 - 12.20

    Når Apple hadde sin siste presentasjon, ble det ikke i nevneverdig grad nevnt at Apple vil la mobilbrukere bruke annonseblokkerere i Safaribrowsere. Men her finnes det et faresignal for annonsører. Her kan du få vite litt om hvordan annonsører kan omgå annonseblokkerere. Dypt inne i utviklerdokumentasjonen som ble presentert, ligger kanskje den viktigste delen av alle for de […]

  • Statistikker kjøp sosiale medier18 statistikker som beviser at sosiale medier påvirker kjøpsavgjørelsen!09.06.2015 - 13.36

    Sannsynligheten for kjøp er 71% større når noe er henvist til fra sosiale medier. (Hubspot) Ut av de 53% av forbrukerne som sier de bruker Twitter til å anbefale firmaer eller produkter i tweetene sine, sier 48% at de har handlet produktet eller tjenesten. (SproutSocial) Twitter er kanal nummer én til å påvirke kjøpsbeslutningen av elektronikkprodukter.(Mashable) 15 100 000 […]

Legg igjen en kommentar

Har du en mening om denne posten?
Vi vil veldig gjerne høre den.

Legg igjen et svar til viagra Slett kommentar

E-postadressen din vil ikke bli publisert Required fields are marked *

4 svar